Helaas is niet elke webshop even overzichtelijk. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik niets kon kopen. De oorzaken variëren van tijd tot tijd. Zo kon ik vorige week er maar niet achter komen waar de knop was om het product toe te voegen aan mijn winkelmandje. Een keer daarvoor begreep ik gewoon simpelweg niet wat de specificaties van het product waren. Er stonden wel willekeurig getalletjes, maar ik kon er gewoon niet wijzer van worden. Ik begon mijn voorliefde voor online van alles te kopen en te verkopen een beetje te verliezen. Daar kwam echter verandering in toen ik Live Chat ontdekte.

Direct antwoord en gelijk doorgaan

Live Chat is een handige online tool waarmee je (zoals de naam al aangeeft) live kunt chatten met medewerkers. Hierdoor is het dus mogelijk om gelijk wat vragen te stellen als zaken onduidelijk zijn. Ik was echt positief verrast toen ik de mogelijkheid had om vragen te stellen. Mijn verbazing groeide toen ik ook nog eens direct een duidelijk antwoord ontving. Hierdoor kon ik gelijk doorgaan en was het mogelijk om de spullen moeiteloos te bestellen. Daar kunnen andere webshops nog wel een puntje aan zuigen als je het mij vraagt! Met zo’n makkelijk chatvenster kun je veel makkelijker online spullen kopen.

Verschillende manieren chatten

Sinds ik dat Live Chat heb ontdekt, maak ik er nu werkelijk elke keer gebruik van als ik het zie staan op een website. Daaruit heb ik ontdekt dat er twee manieren zijn waarop je als bezoeker of bedrijfseigenaar die tool kan inzetten. Zo heb ik meerdere keren werknemers aan de andere kant gehad. De Live Chat uitbesteden is echter ook een optie. Live Chat uitbesteden is stiekem best een goed idee. Ik kan me namelijk voorstellen dat je als werknemer niet altijd tijd hebt om te reageren op alle chats. Met Live Chat uitbesteden zorg je ervoor dat je praktisch altijd bereikbaar bent.

Oh en maak je trouwens maar geen zorgen dat het advies minder waard is. Na meerdere keren die chatfunctie gebruikt te hebben ben ik er achter gekomen dat soms die andere mensen meer weten dan de werknemers. Wanneer Live Chat uitbesteedt is, dan wordt er een ander bedrijf met allerlei experts ingeschakeld. Deze mensen zitten bovenop al jouw vragen. Zij kunnen dus de tijd nemen om echt antwoord te geven. Dankzij het goede advies dat op sommige webshops heb ontvangen via de Live Chat functie, heb ik soms zelfs wat meer spullen gekocht. Gewoon, omdat ik het de webshop net ietsje meer gunde! Dus wil jij ook nog makkelijker spullen online kopen? Gebruik dan de volgende keer ook de chatfunctie om je vragen te stellen!